Zdravý talíř

16.01.2017 - Máte novoroční předsevzetí, že budete jíst zdravě? A nevíte, jak na to?



Většina z nás zná výživovou pyramidu, se kterou se setkáváme v ordinacích lékařů. Ta je, dle PhDr. Margit Slimákové – výživové poradkyně, již zastaralá.  Naopak moderním vědeckým poznatkům odpovídá tzv. zdravý talíř, který ukazuje nejlepší cestu k udržení zdravého těla i hmotnosti.

Zkrátka na denním talíři bychom měli najít nejméně ¼ zeleniny, přičemž je vhodné zařadit co nejširší spektrum zeleniny. A pozor, brambory se k zelenině nepočítají stejně jako hranolky. Brambory se řadí spíše k polysacharidům. Ovoce by nám mělo tvořit druhou čtvrtinu talíře, přičemž nejvýživnější je pro nás jíst ovoce sezónní různých druhů. Oleje a tuky jsou nejhodnotnější v superzdravých potravinách jako ořechy, avokádo či ryby. Vhodné je i kvalitní máslo a za studena lisované rostlinné oleje.

Zdravý talíř by měl dále obsahovat polysacharidy čerpané z co nejpřirozenějších potravin, jako jsou rýže, jáhly, ovesné vločky atd. Vyhnout bychom se měli výrobkům z bílé mouky. Neměli by chybět kvalitní bílkoviny z ryb, luštěnin, ořechů, semínek, zakysaných mléčných výrobků, vajec či kvalitního masa. Většině z nás prospívá vyšší podíl rostlinných zdrojů bílkovin. Vybírejte dle své chuti i stravovací filozofie.K tomu všemu neoddělitelně patří i tekutiny, které by měly být neslazené, v podobě čisté vody či čaje.

Více informací se můžete dočíst na: https://www.margit.cz/files/2012/11/zdravy




Zdravý talíř

« zpět


Chutné blogování - Chutné blogování | Zdravý talíř

"Projezte se ke zdraví"                                                 724 076 303 info@2kukurice.cz

 69 Kč, nad 1200 Kč ZDARMA                                 






| | |
© 2019 Insion