Zdravý chléb

27.12.2016 - Máte novoroční předsevzetí, že budete jíst zdravě? Nevíte, kde začít? V našem seriálu se postupně dozvíte, jak na to.



V první řadě je potřeba říci, že žijeme v době, kdy chléb konzumujeme několikrát denně a bohužel to není chléb či jiné pečivo, jehož kvalita prospívá našemu zdraví. Většina kupovaného pečiva obsahuje řadu éček a je pečeno z bílé pšeničné mouky, která nedodá našemu tělu ani za mák něčeho zdravého, naopak nás velmi zatěžuje.

Takže pokud chcete něco se sebou dělat, začněte právě u kvalitního chleba. A který, že to je? Ten nejkvalitnější by neměl obsahovat žádné přídatné látky a nejlépe by měl být kváskový. Kváskový chléb uleví vašim střevům, dodá jim potřebná probiotika. Recept na tento chléb najdete zde. Pokud však nemáte čas na pečení chleba, najděte si ve svém obchodě chléb kvalitnější než běžné pečivo. Tím může být např. chléb moskevský. Ten je pečen z žitné mouky (žitnou mouku používaly naše prababičky právě na pečení chleba) a neobsahuje žádné přídatné látky. Stejně tak můžete hledat chleby „lisované“ s obsahem lněného semínka. Většina těchto chlebíků také neobsahuje éčka. Nenechte se však odradit cenou, kvalita zkrátka něco stojí. Navíc nikdy na posezení nesníte celý krajíc lisovaného chleba, neboť velmi zasytí.

Důležité rady na závěr: Zamyslete se, kolik pečiva za den sníte. Pokud je to velké množství, přemýšlejte, jak pečivo používat spíše pro zpestření. Např. ranní pečivo zkuste nahradit kaší. Ta dodá vašemu tělu potřebné minerální látky i tekutinu, zahřeje vás. Odpolední dezert ve formě sladkého pečiva zkuste také nahradit. Ale čím? To si povíme někdy příště.




Zdravý chléb

« zpět


Chutné blogování - Chutné blogování | Zdravý chléb

"Projezte se ke zdraví"                                                 724 076 303 info@2kukurice.cz

 69 Kč, nad 1200 Kč ZDARMA                                  Právě u nás probíhá jarní akce.






| | |
© 2019 Insion