Zdravá strava dětí – jak naučit dítě školního věku jíst zdravě

23.09.2016 - Pusťte dítě do kuchyně a buďte parťáci.



Řešíte každý den stravování vašeho dítěte?

Odmítá vaše dítě jíst cokoliv nového, natož něco zdravého?

Máte pocit, že s ním jen neustále bojujete? Domlouváte a zakazujete?

Tak právě pro vás je tu pár rad, jak z nepřátelského domlouvání udělat pěknou chvíli a třeba v budoucnu i společné rodinné téma.

  1. Zamyslete se nad tím, kdo ze známých sportovců je pro vaše dítě zajímavý nebo dokonce vzorem. Pokuste se vyhledat, jak se takový sportovec stravuje. Povídejte si o tom se svým dítětem a vysvětlete mu, že každý sportovec musí dbát na své stravování, jinak by nedosáhl výsledků.
  2. Vysvětlete mu, že zdravé stravování je ve své podstatě velmi moderní, když se takto stravují sportovci, ale i jiné známé tváře.  Přidejte k tomu slova „lidskosti“, když připustíte, že i tito sportovci mají své „hřešící dny“. Těch je však méně, např. jeden den v týdnu.
  3. Vytvořte si hru: Co asi jí známá tvář. Zkuste googlovat.
  4. Pokud chodí vaše dítě samo nakupovat, vyšlete ho nakoupit se seznamem do zdravé výživy. Pokud ne, jděte s ním. Nechť nakoupí pro vás a současně si vybere to, co na něj vykoukne. Nechte jej poznávat nové chutě.
  5. Pusťte dítě do kuchyně – tím, že pustíte vaše dítě do kuchyně a necháte jej pracovat s novými surovinami, jej s nimi seznámíte. Dítě něco vytvoří a samozřejmě mu to bude náramně chutnat. Příklad – i 8 leté dítě zvládne s vaší pomocí připravit bezlepkové palačinky z vejce, pohankové mouky, vody a trošky cukru či sirupu.
  6. Dejte změně čas a zamyslete se společně, jaký den v týdnu by mohl být „hřešící“ nebo naopak „vařící“. Nebojte se toho, protože později zjistíte, že se celá rodina těší na zdravý den.
  7. Neodpírejte dítěti sladké, protože to je přirozená chuť našeho života a člověk ji ke svému životu potřebuje, protože sladké je mateřské mléko. Cukr nahrazujte postupně sirupy a zkoušejte i slady. V klasických receptech na moučníky uberte trochu cukru a místo něj přidejte sušené ovoce – rozinky, brusinky, datle apod.
  8. Nechte dítě vytvořit vlastní jídelníček, který s ním lehce konzultujte. Veďte ho k minimalizaci masa, a zapojení zeleniny i luštěnin atd.
  9. Buďte o krok napřed, buďte taktická smiley

Nejdůležitější je spokojená rodina. Nestresujte se kvůli jídlu. Nahrazujte postupně! Hledejte nové chutě a radujte se z toho. Držíme Vám palce ;-) 


Ir.




Zdravá strava dětí – jak naučit dítě školního věku jíst zdravě

« zpět


Chutné blogování - Chutné blogování | Zdravá strava dětí – jak naučit dítě školního věku jíst zdravě

"Projezte se ke zdraví"                                                 724 076 303 info@2kukurice.cz

 69 Kč, nad 1200 Kč ZDARMA                                 






| | |
© 2019 Insion