Jak jíst v zimě?

25.11.2016 - Upravte svůj jídelníček podle ročních období. V zimě si největší pozornost zaslouží naše ledviny.



V zimě jsou podle tradiční čínské medicíny nejohroženějším orgánem ledviny. V zimě také čerpáme nejvíce sil pro nadcházející jarní období, a proto je potřeba tomuto přizpůsobit i jídelníček. Ten by měl spočívat především v dostatku teplého jídla, které nás zahřeje zevnitř.

Pro upevnění našeho zdraví můžeme jíst živočišné tuky ve větší míře než bychom je měli jíst v jiných obdobích. Nic se však nemá přehánět. Také můžeme používat více fritování, pečení a dlouhodobého vaření. Zaměřit se však musíme především na zeleninu, která nám dodá dostatečné množství vitamínů a minerálních látek. Používat bychom měli zeleninu, která se dá přirozeně skladovat, je to tedy především zelenina kořenová (mrkev, celer, pastiňák), zelenina kulatá (dýně a zelí) a nezapomínáme na zeleninu zelenou, která vydrží v zimě pod sněhem (pórek a kadeřavá kapusta). Nevynecháváme ani petrželovou nať, kterou můžeme pěstovat doma, stejně jako naklíčenou řeřichu a vojtěšku. Syrovou zeleninu bychom měli zařazovat občas, protože ta náš organismus ochlazuje a to není pro nás vhodné. Největším zdrojem vitaminu C je pro nás, tak jak už to znaly naše babičky, zelenina dlouho kvašená - kvašené zelí nebo pickles z jiných druhů zelenin.

Z obilí bychom měli užívat pohanku, oves, ječmen, jáhly, ale i kulatou rýži. Naopak omezujeme kukuřici, která je vhodná spíše pro jarní období. V zimě by nás také neměli míjet luštěny, a to předevší ty, které mají tvar ledviny. Tyto luštěniny, a zejména fazole adzuki, pak naše orgány velmi posilují. Pro celkové zahřátí organismu, dodání minerálních látek a tekutin jsou vynikající vývary. Pro běžné pití je vhodný např. vývar z jablíček, teplá voda či zelený čaj bancha. K bylinným čajům je třeba přistupovat jako k lékům. každý má svůj účinek a je určen na některý typ problému, a tak by se tyto čaje rovněž měly používat. Jsou však některé bylinné čaje, které můžeme zařazovat i pro běžné pití, neboť jsou neutrální, jako listy maliníku, jahodníku a ostružiníku.

Vaše kukuřice Ir.V zimě jsou podle tradiční čínské medicíny nejohroženějším orgánem ledviny. V zimě také čerpáme nejvíce sil pro nadcházející jarní období, a proto je potřeba tomuto přizpůsobit i jídelníček. Ten by měl spočívat především v dostatku teplého jídla, které nás zahřeje zevnitř.

Pro upevnění našeho zdraví můžeme jíst živočišné tuky ve větší míře než bychom je měli jíst v jiných obdobích. Nic se však nemá přehánět. Také můžeme používat více fritování, pečení a dlouhodobého vaření. Zaměřit se však musíme především na zeleninu, která nám dodá dostatečné množství vitamínů a minerálních látek. Používat bychom měli zeleninu, která se dá přirozeně skladovat, je to tedy především zelenina kořenová (mrkev, celer, pastiňák), zelenina kulatá (dýně a zelí) a nezapomínáme na zeleninu zelenou, která vydrží v zimě pod sněhem (pórek a kadeřavá kapusta). Nevynecháváme ani petrželovou nať, kterou můžeme pěstovat doma, stejně jako naklíčenou řeřichu a vojtěšku. Syrovou zeleninu bychom měli zařazovat občas, protože ta náš organismus ochlazuje a to není pro nás vhodné. Největším zdrojem vitaminu C je pro nás, tak jak už to znaly naše babičky, zelenina dlouho kvašená - kvašené zelí nebo pickles z jiných druhů zelenin.

Z obilí bychom měli užívat pohanku, oves, ječmen, jáhly, ale i kulatou rýži. Naopak omezujeme kukuřici, která je vhodná spíše pro jarní období. V zimě by nás také neměli míjet luštěny, a to předevší ty, které mají tvar ledviny. Tyto luštěniny, a zejména fazole adzuki, pak naše orgány velmi posilují. Pro celkové zahřátí organismu, dodání minerálních látek a tekutin jsou vynikající vývary. Pro běžné pití je vhodný např. vývar z jablíček, teplá voda či zelený čaj bancha. K bylinným čajům je třeba přistupovat jako k lékům. každý má svůj účinek a je určen na některý typ problému, a tak by se tyto čaje rovněž měly používat. Jsou však některé bylinné čaje, které můžeme zařazovat i pro běžné pití, neboť jsou neutrální, jako listy maliníku, jahodníku a ostružiníku.

Vaše kukuřice Ir.




Jak jíst v zimě?

« zpět


Chutné blogování - Chutné blogování | Jak jíst v zimě?

"Projezte se ke zdraví"                                                 724 076 303 info@2kukurice.cz

 69 Kč, nad 1200 Kč ZDARMA                                  Právě u nás probíhá jarní akce.






| | |
© 2019 Insion